נתניהו התקבל בתשואות בקונגרס: "מחר נקרא על המן, אותו יועץ פרסי חזק שזמם להשמיד את העם היהודי"

    דוד קורצווייל No Comments on נתניהו התקבל בתשואות בקונגרס: "מחר נקרא על המן, אותו יועץ פרסי חזק שזמם להשמיד את העם היהודי"
    12:42
    08.05.24
    רחל פסטג No Comments on הברקת תכשיטים, ניקוי ספת עור וסימן לעובש בבגד | פינת היועצת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי חודש של דיבורים הגיע רגע האמת ונתניהו עמד בו: הנאום בקונגרס נישא, על אפם ועל חמתם של אנשי הבית הלבן.

    אם לא די בכך, הרי שחדשות ערוץ 2 דווח כי נתניהו נאם במשך יותר מ-50 דקות, ודבריו הופסקו יותר מ-20 פעמים בעקבות התשואות שנשמעו בקהל.

    "באתי לכאן היום כי בתור ראש ממשלת ישראל, אני מרגיש חובה לדבר איתכם על נושא שעשוי לאיים ממש על קיומה ועתידה של ישראל – המסע של איראן לעבר נשק גרעיני. אנו עם עתיק, ב-4,000 שנות ההיסטוריה שלנו רבים ניסו להשמיד את העם היהודי. מחר אנו חוגגים את פורים, נקרא את מגילת אסתר, נקרא על המן, אותו יועץ פרסי חזק שזמם להשמיד את העם היהודי, אבל אישה יהודיה אמיצה – אסתר – חשפה את המזימה וכך העם היהודי הגן על עצמו מפני האויב שלו ואנשינו ניצלו.

    נתניהו אלי ויזל

    "היום, העם היהודי שוב עומד בפני ניסיון של אימפריה פרסית להשמיד אותנו. המנהיג העליון של איראן, חמינאי, יורה מפיו את השנאה והאנטישמיות העתיקה ביותר בטכנולוגיה חדשה. הוא מצייץ בטוויטר שישראל צריכה להיות מושמדת. באיראן אין בדיוק אינטרנט חופשי, אבל חמינאי מצייץ באנגלית בטוויטר שצריך להשמיד את ישראל. לאלו שמאמינים שאיראן מאיימת על המדינה היהודית ולא על כלל היהודים כדאי להקשיב לנסראללה שאומר 'אם כל היהודים יהיו מרוכזים בישראל, זה יחסוך לנו את הצורך לרדוף אחריהם בעולם'. הבעיה של איראן היא לאו דווקא בעיה של היהודים, בדיוק כמו שהנאצים לא היו בעיה של היהודים. זה איום לא רק על ישראל, אלא על שלום העולם כולו".

    "אני מצטער על כך שיש אנשים שמפרשים את הגעתי לכאן כאירוע פוליטי. אני רוצה להודות לרפובליקנים ולדמוקרטים על תמיכתכם המשותפת בישראל".

    "הברית יוצאת הדופן בין ארה"ב לישראל תמיד הייתה מעל לפוליטיקה, והיא תמיד תישאר מעל לפוליטיקה כיוון שלארה"ב ולישראל יש גורל משותף של תקווה וערכים. אנחנו מעריכים את כל מה שאובמה עשה למען ישראל. תמיד אהיה אסיר תודה לאובמה על תמיכתו".

    "כדי להבין עד כמה אירן מסוכנת, צריך להבין את אופי המשטר. מדובר בעם מוכשר שנחשב לאחת האומות המפוארות בהיסטוריה, אך מאז שנת 1979 נשלט העם בידי קיצוניים. אז ניסחו חוקה חדשה באירן והורו למשמרות המהפכה לא רק להגן על הגבולות, אלא גם לייצא החוצה את המטרה העיקרית – ג'יהאד".

    נתניהו ג'ון ביינר מגילת אסתר

    "איראן עושה בדיוק את מה שמייסדיה רצו – היא נכנסה לעזה, ללבנון, נציגים בסוריה – מקיפים את ישראל ומנסים לחנוק אותה בטבעת של טרור. לאיראן יש תומכים גם בעיראק ובתימן, מאיימים על מיצרי הורמוז שהם קריטיים למעבר סחורות. איראן רוצה לחנוק את תעבורת הנפט העולמית. רק לפני שבוע ביצעה תרגיל צבאי שבמהלכו הפציצה דגם של נושאת מטוסים אמריקניות בשעה שמקיימים שיחות גרעיניות. איראן מבצעת גם פיגועים בארה"ב, איראן אחראית למותם של אלפי חיילים אמריקנים. איראן ביצעה פיגועים בבואנוס איירס, ניסתה להתנקש בשגריר ערב הסעודית בוושינגטון. איראן שולטת בארבע בירות: בגדד, דמשק, ביירות וצנעא. אם איראן לא תיעצר, עוד בירות ערביות יפלו לידיה. יש מי שמקווים שאיראן תתקבל לזירה הבינלאומית, אבל איראן משתלטת. עלינו לעמוד ביחד כדי לעצור את מסע השעבוד והטרור של איראן".

    "אירן לא עושה רק תרגילים. היא גם מבצעת פיגועים נגד ארה"ב כמו המצור בשגרירויות בטהרן, הפיגוע בביירות והאחריות של אירן למותם של אלפי חיילים אמריקנים בעירק. אירן תומכת בטרור בכל רחבי העולם".

    "לפני שנתיים אמרו לנו לתת הזדמנות לנשיא אירן רוחאני ולשר החוץ האירני זריף, לתת להם הזדמנות להביא שינוי ומתינות. איזה שינוי? איזו מתינות? המשטר תולה עיתונאים והומואים, מוציא להורג אסירים רבים, ולפני שנה השתתף זריף באזכרה של עימאד מורנייה שהרג יותר אמריקנים מאשר אוסמה בן לאדן. המשטר רדיקלי יותר מאי פעם. הוא קורא מוות לאמריקה".

    "לדאע"ש יש סכיני קצבים ונשק מהצבא האירני. אבל לאירן יש טילים ופצצות גרעיניות. הסכנה הגדולה ביותר בימינו היא החיבור בין האסלאם הקיצוני לנשק גרעיני. לנצח את דאע"ש ולתת לאירן נשק גרעיני – זה לנצח בקרב אך לא במלחמה".

    "למרות שההסכם עדיין לא נחתם, יש אלמנטים שכבר פורסמו בפומבי. לא צריך סוכנויות מודיעין ומידע סודי כדי לדעת אותם. אפשר לעשות חיפוש בגוגל על פרטי ההסכם. ללא שינוי משמעותי, אנו יודעים בוודאות שכל הסכם עם איראן יכלול שני ויתורים משמעותיים: הראשון להשאיר לאיראן תשתית גרעינית משמעותית שתשאיר לה טווח פריצה קצר לפצצה השני – אף אתר גרעיני לא ייהרס באיראן ואיראן תוכל לשמור על אלפי צנטריפוגות ואלפי אחרות ינותקו מהחשמל אבל לא ייהרסו. רוב התשתית הגרעינית תישאר במקומה ולכן טווח הפריצה האיראני יהיה קצר מאוד. אם איראן תמשיך לייצר צנטריפוגות יותר מתקדמות, טווח הפריצה יכול להתקצר בהרבה".

    "יהיו הגבלות על תכנית הגרעין ויהיו פקחים, אבל זו הבעיה. פקחים הם מתעדים הפרות, אך לא עוצרים אותן. כמו קוריאה הצפונית, גם איראן כבר הפרה הסכמים בינלאומיים בכמה מקרים: 2005, 2006, 2010. כמו קוריאה הצפונית, איראן שמה מנעולים, כיבתה את המצלמות ועבדה על הפקחים הבינלאומיים. איראן לא רק מפרה הוראות אלא גם יודעת לשחק מחבואים ולרמות את הפקחים".

    נתניהו קונגרס



    0 תגובות